Templat:Tunas-Jepun

Pendokumenan templat
Hierarki rencana tunas

Mengenai templat ini

Templat ini digunakan untuk mengenal pasti tunas berkaitan Jepun . Ia menggunakan {{asbox}}, yang merupakan satu meta-templat yang direka untuk memudahkan proses mewujudkan dan mengekalkan templat tunas.

Penggunaan

Menaip {{Tunas-Jepun}} menghasilkan pesanan yang ditunjukkan pada permulaan, dan menambah rencana untuk kategori berikut:

Maklumat umum

Ini ialah templat tunas. Berikut satu penjelasan yang ringkas templat ini; sila rujuk Wikipedia:Rencana tunas untuk maklumat penuh.

Apakah rencana tunas? sunting

Rencana tunas ialah satu artikel yang mengandungi hanya beberapa ayat teks yang terlalu pendek untuk menyediakan liputan ensiklopedia subjek.

Bagaimanakah rencana tunas dikenal pasti? sunting

  • Jika boleh, cuba untuk mencari templat rencana tunas yang paling sesuai untuk artikel. Senarai penuh boleh didapati di Wikipedia:WikiProjek Menyusun tunas.
  • Jika perlu, lebih daripada satu templat rencana tunas boleh digunakan. Walau bagaimanapun, tidak lebih daripada empat boleh digunakan pada mana-mana artikel.
  • Bubuh satu templat tunas pada bahagian akhir sekali dalam sesebuah rencana, selepas bahagian "Pautan luar", mana-mana templat navigasi, dan tag kategori. Seperti biasa, templat ditambah dengan memasukkan nama mereka di dalam kurungan berkembar, contohnya {{tunas}}.

Maklumat lanjut sunting

Maklumat lanjut boleh didapati di:

Lihat juga sunting