Terengganu F.C. Academy

Terengganu FC Academy ialah sebuah program akar umbi yang melibatkan kanak-kanak berumur 6 hingga 15 tahun. Program ini bertujuan untuk mengasah bakat dan kemahiran dalam sukan bola sepak yang dikendalikan oleh pihak pengurusan TFC sendiri. Akademi ini dilatih oleh jurulatih yang berbeza mengikut kategori umur B6-B8, B9-B10, B11-B12 & B13-B15.

Terengganu FC Academy
Nama penuhTerengganu Football Club
Diasaskan1 October 2021; 2 tahun yang lalu (1 October 2021)
PemilikTFC Sdn Bhd
PengerusiPengerusi

Kerjasama sunting

Terengganu FC Academy telah mendapat kerjasama daripada universiti tempatan iaitu UniSZA yang bertujuan khas untuk sukan di negeri Terengganu dan juga dapat menjalin kerjasama bersama National Football Development Program (NFDP).

Melalui kerjasama ini, para pelatih akan diterapkan pembelajaran dari beberapa aspek. Antaranya ialah modul asas bola sepak, pengetahuan bahasa inggeris, pengetahuan sains sukan serta sudut kaunseling dan kerjaya. [1]

Kakitangan sunting

Jurulatih B6-B8: Ismail Faruqi Asha'ri

Rujukan sunting

  1. ^ Syazani, Alif (5 October 2021). "Terengganu FC lancarkan Akademi Bola Sepak Sendiri, Sasar Lahir Lebih Ramai Bakat Baru". MAKANBOLA (dalam bahasa Malay). Dicapai pada 17 July 2022.CS1 maint: unrecognized language (link)