David Jost ialah penerbit muzik Jerman , penulis lagu dan pemuzik dari Hamburg . Tajuk Jost yang paling berjaya secara komersial ialah penyertaan pengarang The Heart Wants What It Wants ( Selena Gomez ) dan Beautiful Now ( Zedd ), masing-masing dengan lebih sejuta salinan terjual.

David Jost
Kelahiran (1972-08-12) 12 Ogos 1972 (umur 51)
Hamburg, West Germany
GenrePop, Rock, Dance
PekerjaanPenerbit rakaman, penulis lagu

Karier sunting

Jost pada mulanya merupakan ahli kumpulan lelaki Bed & Breakfast . Beliau kemudiannya menjadi pengurus dan penerbit Tokio Hotel. Jost juga merupakan pengarang banyak karya muzik yang terkenal, beberapa daripadanya telah menjadi hits nombor satu. Jadi dia bukan sahaja menulis Saya Suka untuk Keri Hilson, lagu tajuk filem Zweiohrküken, tetapi juga, antara lain, bersama-sama dengan Ian O'Brien-Docker Geronimo untuk artis Denmark Aura Dione. Jost juga bekerja untuk Patrick Nuo dan Mandy Capristo. Jost dianggap sebagai salah satu pengeluar muzik Hamburg yang paling berjaya. Jost tinggal sambilan di Los Angeles dan memiliki studio antara Santa Monica dan Venice .

Pada tahun 2010, Jost, bersama Dave Roth dan Pat Benzner, menerima Hadiah Pengarang Muzik Jerman daripada GEMA dalam kategori Komposisi Pop/Rock. Selepas Dieter Bohlen (21 hit nombor satu) dan Kurt Feltz (15 hit nombor satu), dengan enam kejayaan nombor satu, beliau adalah pengarang paling berjaya dalam carta perseorangan Jerman - berasal dari Jerman.