Get Revenge (Bahasa Korea: 복수 해라; Hanja: 復讐 해라; RR: Boksuhaera) ialah siri televisyen Korea Selatan 2020 yang dibintangi oleh Kim Sa-rang dan Yoon Hyun-min. Siri yang diarahkan oleh Kang Min-gu untuk Syarikat Penyiaran Chosun, ialah kisah balas dendam Kang Hae-ra (dimainkan oleh Kim Sa-rang) terhadap mereka yang memerintah masyarakat.

Get Revenge
Genre
Dibangunkan oleh
Jung Hoe-seok (TV Chosun production plan)
Ditulis olehKim Hyo-jin
PengarahKang Min-gu
Dibintangi oleh
Negara asalKorea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod16
Penerbitan
Penerbit eksekutif
  • Kang Bo-young
  • Lee Kyung-sik
Penerbit
  • Jung Hyung-seo
  • Park Chae-won
Tempoh siaran70 minit
Syarikat penerbitan
Syarikat pengedaran
TV Chosun
Penyiaran
Saluran asal
Format gambar1080i (HDTV)
Format audioDolby Digital
Siaran asal21 November 2020 (2020-11-21) – 17 Januari 2021 (2021-01-17)
Pautan luar
Laman sesawang

Sinopsis sunting

Drama balas dendam sosial yang misteri yang mengikuti Kang Hae-ra (dimainkan oleh Kim Sa-rang) dan balas dendamnya terhadap mereka yang memerintah masyarakat. Dia ialah wartawan influencer yang bergaya sehingga skandal palsu merosakkannya. Dia berjanji akan membalas dendam pada mereka yang menyakitinya.

Pelakon sunting

Watak utama sunting

Seorang wartawan dan pemberi pengaruh, namun kerana skandal palsu dia kehilangan semua, jadi dia bertujuan untuk membalas dendam terhadap mereka yang memerintah masyarakat dengan cara yang korup.

Seorang peguam yang tidak pernah kehilangan satu kes. Setelah keluarganya dilanda kehancuran, dia memilih untuk membalas dendam walau apa pun yang diperlukannya. Kakaknya Mi-yeon, terperangkap dalam skandal penaja dan hilang, dan kemudian dia menjadi peguam dan bukannya doktor, (walaupun ketika bersekolah di sekolah perubatan dia mempunyai kadar kemenangan 100%), untuk mencari adiknya.

Watak sokongan sunting

Dia mengambil alih agensi detektif ayahnya. Dia setia pada pekerjaannya dan orang yang berorientasikan hasil.

Hanya pewaris kumpulan "FB" yang tidak berhenti melakukan apa-apa untuk mewarisi syarikat itu. Dia ialah konglomerat yang kejam.

Ayah kepada Kim Tae-ohn, seorang lelaki yang tidak mempunyai kasih sayang terhadap satu-satunya anak perempuannya dan hanya memikirkan untuk mengembangkan syarikatnya.

Bekas penyiar FBC. Seorang penyiar yang berkuasa, seseorang yang diliputi oleh skandal penaja, membuat penyiar menjadi sibuk.

Setiausaha Cha Min-joon dan tangan kanannya

Penampilan khas sunting

  • Jung Hyeon-jun sebagai Igaon, Anak Kang Hae-ra dan Lee Hoon-seok, yang kini belajar di Kanada.

Rujukan sunting