Buli (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiffanywiress (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 30:
 
== Sinopsis ==
Buli mengisahkan Nordin (lakonan [[Afdlin Shauki]]), seorang lelaki yang mempunyai tahap keyakinan yang rendah. Dia sentiasa dibuli oleh Roy ([[Hans Isaac]]) sejak daripada sekolah rendah lagi. Apabila Nordin sudah dewasa dan sudah menjadi pereka perisian komputer di dalamsyarikat sebuahMichaelsoft syarikatmilik terkemukaTan Sri Michael ([[Patrick Teoh]]), beliau ingatkan masalah bulinya sudah berakhir.
{{spoiler}}
 
Buli mengisahkan Nordin (lakonan Afdlin Shauki), seorang lelaki yang mempunyai tahap keyakinan yang rendah. Dia sentiasa dibuli oleh Roy (Hans Isaac) sejak daripada sekolah rendah lagi. Apabila Nordin sudah dewasa dan sudah menjadi pereka perisian di dalam sebuah syarikat terkemuka, beliau ingatkan masalah bulinya sudah berakhir.
 
Dia mula mempunyai keyakinan diri sehinggalah munculnya kembali Roy, rakan sekolahnya yang tampan dan bergaya untuk berkerja di syarikat yang sama. Roy kembali menghantui kehidupan Nordin bahkan mencuri idea-idea dan hasil kerja Nordin.
 
Pada akhirnya Nordin berjaya mengatasi masalah bulinya dengan bantuan Dr. Ika ([[Nasha Aziz]]) dan berjaya membuktikan bahawa dia bukan seorang yang lemah.
 
== Pelakon ==