Wikipedia:Calon senarai pilihan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 25:
Bacalah senarai yang dicadangkan secara menyeluruh sebelum menyokong atau menentang pencalonan.
* Untuk bertindak balas pada pencalonan, klik "Sunting" pada kanan tajuk senarai ('''Bukan''' "Sunting" pada paling atas halaman ini).
* Bila anda menyokong pencalonan suatu senarai, tulis <code><nowiki>* {{setujutlx|undi|v}}</nowiki></code>, diikuti dengan alasan. Apabila anda banyak menyumbang menulis senarai bersangkutan, mohon diberitahu.
* Bila anda menyokong pencalonan suatu senarai, tulis <code><nowiki>* {{tidak setujutlx|undi|x}}</nowiki><code>, diikuti alasan atau kritikan anda. Setiap kritikan harus menunjuk pada <u>perincian tertentu yang boleh diambil tindakan</u> berdasarkan kriteria yang ada.
* Penilai yang menentang wajib untuk kembali melihat halaman pencalonan setelah beberapa hari, untuk melihat apakah kritikan mereka sudah diambil tindakan atau belum. Bila kritikan sudah diperbaiki, penilai yang menentang dapat menarik kritikan mereka dengan mencarinya (dengan <code><nowiki><s>...</s></nowiki></code>). Yang berhak mencari kritikan hanya penilai yang menulis kritikan tersebut. Bila penilai lain menilai bahawa kritikan tersebut sudah diambil tindakan, tulisankan komen, jangan mencari tulisan orang lain.
* Untuk memberikan saranan membina tanpa penyokongan dan pembantahan, tulis <code><nowiki>* {{komen}}</nowiki></code> diikuti dengan saranan atau komen anda.