Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Praxidicae (bincang | sumb.)
→‎vandalism: bahagian baru
Baris 865:
 
Hi! I apologize I do not speak your language but I saw a lot of vandalism pop up [https://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Sekolah_Menengah_Kebangsaan_Taman_Ehsan&action=history here] on the small wiki tool from several IPs in the [https://ms.wikipedia.org/w/index.php?limit=50&title=Khas%3ASumbangan&contribs=user&target=113.210.0.0%2F16&namespace=&tagfilter=&start=&end= 113.210.0.0/16] range and I'm not sure how to report it here, so figured I'd find an administrator! Cheers.
 
== Perihal "Venice" vs "Venesia" vs "Venezia" serta menyejagatkan/mengantarabangsakan kandungan laman ==
 
Ini berkaitan penukaran laman "Pertempuran Uthmaniyah-Venice itu": Saya menggunakan kata itu sebagai suatu kompromi neutral antara penutur di Sumatera, Kalimantan dan Riau (di mereka memakai nama "Venesia" hasil pengaruh pendidikan Indonesia) serta di Malaysia dan Singapura (di mereka memakai nama "Venice" hasil pengaruh pendidikan kedua-dua dipengaruhi media bahasa Inggeris).
 
Saya faham Dewan Bahasa Pustaka di Malaysia lebih menerima ejaan hasil pinjaman terus bahasa Inggeris, namun kita perlu memikirkan skop yang lebih luas dalam konteks penggunaan Wikipedia oleh pengguna bahasa Melayu selain di Malaysia. Hal ini dicerminkan di mana laman ini bukan bernama '''Wikipedia Bahasa ''Malaysia'''''...
 
[[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] ([[Perbincangan pengguna:Anumengelamun|bincang]])