Nasi Minyak Kuah Cinta: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Pengemasan.
Kemaskini.
Baris 25:
}}
 
'''''Nasi Minyak Kuah Cinta''''' ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2016 arahan [[Eoon Shuhaini]], dibintangi oleh [[Nazrief Nazri]], [[Emma Maembong]], [[Aishah Ilias]] dan [[Shahz Jaszle]].<ref>[https://www.myinfotaip.com/2016/09/nasi-minyak-kuah-cinta.html Drama Nasi Minyak Kuah Cinta (TV3)] My Infotaip (26 November 2016). Dicapai pada 15 Mac 2017.</ref><ref>Budiey (6 Oktober 2016). [https://www.budiey.com/nasi-minyak-kuah-cinta/ Nazrief Nazir bercinta dengan Emma Maembong dalam Nasi Minyak Kuah Cinta] Sensasi Selebriti. Dicapai pada 15 Mac 2017.</ref> Siri ini memulakan tayangan perdana di [[Slot Dahlia]] [[TV3]] dari 9 Oktober 2016 hingga 25 November 2016 menggantikan ''[[Bibik-Bibikku]]''.
 
Siri ini boleh didapati melalui penstriman dalam talian di saluran [[YouTube]] rasmi TV3.<ref>{{cite AV media|url=https://www.youtube.com/playlist?list=PLaXOt0nSNIuakMsXNvyxSxZDU6E1biBza|title=Nasi Minyak Kuah Cinta (2016): Episod Penuh|publisher=TV3|website=[[YouTube]]|accessdate=20 Mei 2018}}</ref>
==Sinopsis==
Mengisahkana tentang Izka (Nazrief Nazri), seorang wartawan di sebuah stesen televisyen, secara tidak sengaja telah bertemu dengan Mia (Emma Maembong) di dalam sebuah bas ketika ingin bercuti pulang ke kampung. Mia baru sahaja menamatkan pengajian di peringkat ijazah dalam bidang komunikasi massa. Dia masih mencari pekerjaan yang sesuai dengan dirinya.
 
==Sinopsis==
Ketika di dalam bas, Izka dan Mia mendapati nombor tempat duduk mereka sama. Oleh kerana kedua-duanya mempunyai tahap ego yang tinggi, maka tercetuslah pertengkaran antara mereka. Akhirnya, mereka berdua terpaksa menaiki bas yang berlainan setelah dihalau keluar oleh pemandu bas tersebut. Kedua-dua terpaksa mengambil bas di waktu petang. Mia menyalahkan Izka kerana tidak sempat menghantar ibu dan bapanya ke lapangan terbang untuk mengerjakan umrah.
Mengisahkana tentang Izka (Nazrief Nazri), seorang wartawan di sebuah stesen televisyen, secara tidak sengaja telah bertemu dengan Mia (Emma Maembong) di dalam sebuah bas ketika ingin bercuti pulang ke kampung. Mia baru sahaja menamatkan pengajian di peringkat ijazah dalam bidang komunikasi massa. Dia masih mencari pekerjaan yang sesuai dengan dirinya. Ketika di dalam bas, Izka dan Mia mendapati nombor tempat duduk mereka sama. Oleh kerana kedua-duanya mempunyai tahap ego yang tinggi, maka tercetuslah pertengkaran antara mereka. Akhirnya, mereka berdua terpaksa menaiki bas yang berlainan setelah dihalau keluar oleh pemandu bas tersebut. Kedua-dua terpaksa mengambil bas di waktu petang. Mia menyalahkan Izka kerana tidak sempat menghantar ibu dan bapanya ke lapangan terbang untuk mengerjakan umrah.
 
Drama antara mereka berdua berlanjutan apabila Mia mula menjalani latihan praktikal di stesen televisyen yang sama dengan Izka. Ini memberi peluang kepada Izka untuk membalas dendam terhadap Mia. Izka kurang bertuah dalam percintaan dan telah dua kali putus cinta. Mungkin disebabkan itu Izka agak dingin dengan perempuan dan menyerah soal jodoh kepada ibunya Azizah.
Baris 43:
 
===Pelakon utama===
*'' [[Nazrief Nazri]]'' sebagai '''Izka'''/'''Putra'''.
*'' [[Emma Maembong]]'' sebagai '''Mia (Rosmia)'''/'''Zulaikha<ref>Farhana Ab Rahman (15 Ogos 2016). [https://www.bharian.com.my/node/183365 Penyebar gosip saya dengan Nazrief tidak sensitif -Emma] ''[[Berita Harian]]''. Dicapai pada 15 Mac 2017.</ref>
*'' [[Aishah Ilias]]'' sebagai '''Suraya'''.
*'' [[Shahz Jaszle]]'' sebagai '''Dr Haris'''.
 
===Pelakon pembantu===
*''[[ Ieka Simone]]'' sebagai '''Ninie'''.
*'' [[Anas Ridzuan]]'' sebagai '''Faiz'''.
*''[[ Fara Lyna]]'' sebagai '''Bella'''.
*'' [[Idzham Ismail]]'' sebagai '''Midi'''.
*'' [[Riezman Khuzaimi]]'' sebagai '''Penerbit / Zul'''.
*'' [[Aleza Shadan]]'' sebagai '''Datin Farida'''
*'' [[Gbob Raja Lawak]]'' sebagai '''Jurukamera'''.
*''[[ Henzi Andalas]]'' sebagai '''Juruteknik'''.
*'' [[Aishah Azman]]'' sebagai '''Fida'''.
*'' [[Tunku Hanis]]'' sebagai '''Juliana'''.
*'' [[ShakilaShakilla Khoriri]]'' sebagai '''Nita'''.
*'' [[Wan Nor Azlin]]'' sebagai '''Azizah'''.
*'' [[Laila Nasir]]'' sebagai '''Mak Teh'''.
 
==Rujukan==