Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 21:
Saya tidak mempunyai masaalah berkaitan hal tersebut, tetapi kena kembali kepada hakikat Wikipedia ialah semestinya bersifat ''encyclopedic'' dengan sumber rujukan yang diterima global. Anda terlihat gigih melakukan pengubahan-pengubahan yang tidak dibenarkan di Wikipedia dan berkesan ''self-centered'', juga tidak memiliki asas ''neutrality''. Sila hentikan aksi vandalisme saudara sebab itu tidak mencirikan seorang kontributor yang konstruktif. Memadamkan sumber-sumber rujukan dan warning di halaman perbincangan juga memperlihatkan niat buruk saudara. [[Pengguna:Eiskrahablo|Eiskrahablo]] ([[Perbincangan pengguna:Eiskrahablo|bincang]]) 13:07, 30 Ogos 2021 (UTC)
 
::Saya menambahkan perspektif Malaysia kepada perspektif Indonesia di entri itu tanpa memadamkan petikan bersumber Indonesia itu sekalipun. ''Global'' itu kan bermaksud seluruh dunia, "berbilang negara"? Maka, Indonesia ''dan'' Malaysia ''dan'' Singapura ''dan'' Brunei itu bukankah ia dikira "global" yang saudara sebutkan?
 
::Apa maksud saudara saya melakukan "pengubahan-pengubahan yang tidak dibenarkan"? Saya sudah lama menyunting [https://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Khas:Sumbangan/Anumengelamun&dir=prev&target=Anumengelamun sejak 2017], sedangkan saudara [https://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Khas:Sumbangan/Eiskrahablo&dir=prev&target=Eiskrahablo baru bergabung April tahun ini]; jika diikutkan, saya lebih berpengalaman dan berpengetahuan mengenai kerja menyunting ini dari saudara, sungguh aneh pernyataan itu. Tolong beri penjelasan agar saya bisa lebih memahami saudara? - [[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] ([[Perbincangan pengguna:Anumengelamun|bincang]]) 13:18, 30 Ogos 2021 (UTC)
 
::Berasaskan pada [[:en:Wikipedia:About]], sesiapa saja boleh melakukan kontribusi di Wikipedia tidak mengira berapa lama ia berada dekat Wikipedia. Seluruh kontribusi saya telah sesuai dengan [[:en:Wikipedia:Policies and guidelines]] dan tidak menyebabkan kerosakan. Saudara tidak mempunyai hak untuk melakukan pengubahan di Wikipedia mengikut opini pribadi yang sangat tidak bersifat ''encyclopedic'' dan tidak bersifat konstruktif. Harap berhenti melakukan vandalisme dan banyak membaca lebih jauh mengenai Wikipedia dan perluas wawasan yang bersifat global. [[Pengguna:Eiskrahablo|Eiskrahablo]] ([[Perbincangan pengguna:Eiskrahablo|bincang]]) 13:39, 30 Ogos 2021 (UTC)
 
:::Habis, "''Istilah "Nusantara" secara spesifik merujuk kepada Indonesia (kepulauan Indonesia)''" itu "global" atau "melewati Indonesia" kah, sedangkan ada jurnal dan surat khabar Malaysia, Singapura dan Brunei yang dibaca memang menggunakan Nusantara bermaksud "alam Melayu" yang saya sudah tunjukkan kepada saudara? Apakah saudara mahu menidakkan ini juga? "Opini peribadi" yang saudara tuduhkan itu bukannya dari saya tetapi datangnya dari sumber-sumber ini direferensikan itu.
 
::Dan:P.S: setahu saya, saudara bukan penyelia sepertimana pada profil saudara (selalunya ada kategori Penyelia di kaki situs), bagaimana saudara bisa ada wewenang mahu menyuruh saya berhenti, sedangkan kita berdua sama tingkat pengguna? - [[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] ([[Perbincangan pengguna:Anumengelamun|bincang]]) 13:55, 30 Ogos 2021 (UTC)