Kata-kata Hikmat / Words of Wisdom sunting

بسم الله الرحمن الرحيم sunting

Selamat datang!

Kemanusiaan. Bahasa. Tidak boleh dipisahkan. Sesungguhnya, ilmu merupakan cabang dan peneraju kemanusiaan yang terhebat dalam sejarah. Bahasa merupakan salah satu alat komunkasi ilmu yang sangat penting untuk manusia. Tanpa bahasa, ilmu menjadi terhad dan manusia takkan berubah ke peradaban yang dilihat pada hari ini.

Berkata pasal Bahasa Melayu, bahasa ini memang bahasa yang indah. Lagipun, semua bangsa menyayangi bahasa mereka walaupaun setakat bahasa yang mudah dan mempunyai sedikit penutur. Namun, pada era globalisasi yang amat pesat, zaman di mana ilmu sains berkembang dengan lajunya, pastinya ilmu tidak dapat tercapai sekiranya hanya ada beberapa bahasa di dunia ini. Walau bagaimanapun, Bahasa Melayu semakin luntur bagai cat yang dibiar begitu saja. Bagai bangunan yang tidak berpenghuni. Lama kelamaan, 'cat' dan 'bangunan' ini runtuh sama sekali. Semakin lama bahasa ini luntur, semakin terhad ilmu yang dapat dicapai oleh bangsa Melayu.

Bahasa Inggeris / English sunting

Welcome!

Humanity. Language. Can't be separated. Knowledge is the humanity's best roots and driver in history. Language is an extremely important tool of communication for knowledge. When language is gone, knowledge is finite and humanity will no evolved to the civilization we see today.

Second paragraph coming soon. Sorry.

Pengenalan Pengguna / About User sunting

Saya Interscale2 (Bukan nama sebenar) dari Daerah Hulu Langat. Saya di sini untuk memperbaiki dan menyempurnakan laman ini dengan sebaik-baiknya untuk menyebarkan ilmu kepada masyarakat Malaysia demi masa hadapan yang cerah dalam pembangunan negara.

Bahasa Inggeris / English sunting

I'm Interscale2 from the Hulu Langat District. - Coming soon. Sorry again -