Wikipedia:Hubungi kami/Rencana bermasalah

Hubungi kami

Umumnya, memandangkan Wikipedia adalah sebuah wiki, pengguna perlulah sedar bahawa mereka boleh membetulkan masalah atau kesalahan yang mereka jumpai (dan digalakkan sama sekali untuk itu), atau mencari penyelesaian jika ia dibahaskan.

Para pengguna terdapat dua kaedah utama untuk menghubungi Wikipedia:

  • Komuniti editorial iaitu sebuah komuniti sukarelawan yang bertindak dalam hampir semua keputusan berkaitan kandungan rencana dan pertikaiannya. Terdapat penjelasan lanjut penyelesaian pertikaian proses untuk bantuan. Dalam kebanyakan kes, pertikaian diselesaikan oleh syura komuniti sendiri berdasarkan dasar dan garis panduan.
  • Sukarelawan maklumbalas emel membolehkan beberapa masalah untuk dinilai oleh sukarelawan berpengalaman dalam penyuntingan dan hal-hal lain yang memberi kesan kepada penyumbang dan pembaca. Maklumbalas pasukan sukarelawan untuk kes-kes yang memerlukan ia kekal sulit.

Keputusan editorial harian dibuat oleh komuniti editorial; pasukan sukarelawan maklumbalas emel akan memberi anda nasihat atau mengambil tindakan dalam sesetengah kes, tetapi tidak menghiraukan keputusan syura. (iaitu semua editor dan pembaca boleh terlibat sekali).

Secara khusus, pasukan maklumbalas tidak akan:

  • tambah pautan
  • tambah data
  • menghiraukan penghapusan rencana.

Maka ia adalah sia-sia untuk menghubungi kamu untuk isu-isu tersebut.

Kerana isu sensitif, masalah-masalah berkenaan biografi dan rencana-rencana membincangkan manusia hidup, dibangkitkan oleh sesiapa yang prihatin atau wakil mereka, mungkin boleh laporkan kepada pasukan maklumbalas, jika mahu.

Apakah masalahnya?

Masalah saya tiada tersenarai