Nasi Tangas

(Dilencongkan dari Filem Nasi Tangas)

Nasi Tangas merupakan sebuah filem seram Malaysia 2014 yang diarahkan oleh Hashim Rejab dan dibintangi oleh Azwan Kombos, Shima Anuar, Adibah Yunus, Along Eyzendy, Delimawati, Herman Tino. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak Ngeri / Seram. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 18 September 2014.

Nasi Tangas
PengarahHashim Rejab
DibintangiAzwan Kombos, Shima Anuar, Adibah Yunus, Along Eyzendy, Delimawati, Herman Tino
Diedarkan olehMetrowealth
Tarikh tayangan
18 September 2014
Masa tayangan
1 Jam 45 Minit
NegaraMalaysia Malaysia
BahasaBahasa Melayu

Filem ini mula ditayangkan pada 18 September 2014 dan pengedarannya diuruskan oleh METROWEALTH. Filem ini ditayangkan menggunakan bahasa Melayu

Sinopsis sunting

HAIRI dan FATIN merupakan sahabat baik bersama-sama mengusahakan sebuah restoran. Perniagaan mereka maju dan menjadi tumpuan pelanggan. Hairi mempunyai seorang teman wanita yang sangat dicintainya, MIRA. Mira seringkali cemburu melihat kemesraan Hairi dan Fatin. Mira semakin tergugat walaupun sudah mengahwini Hairi. Satu hari, Mira melihat ibunya sedang menyiapkan resipi nasi lemak untuk ayahnya. Ibunya membawa Mira bertemu dengan seorang bomoh yang pakar dalam pembuatan nasi tangas. Mira memulakan episod nasi tangas dalam rumahtangga. Dapatkah rumahtangga mereka diselamatkan?

Pelakon sunting

Penerbitan sunting

Filem Nasi Tangas ini dihasilkan oleh METROWEALTH.

Keluaran dan sambutan sunting

Filem ini dikelaskan sebagai P13 dengan bimbingan ibu bapa untuk kanak-kanak bawah umur 13 tahun.

Pautan luar sunting