Jauh Dari Cinta merupakan series drama televisyen 2014 arahan Raja Ahmad Alauddin dibintangi Anzalna Nasir, Hafizul Kamal, Nas-T dan Shera Aiyob.

Jauh Dari Cinta
GenreDrama
Cinta
Konflik
Berdasarkan daripada
Jauh Dari Cinta karya Adah Hamidah
Ditulis olehRozie Rashid
PengarahRaja Ahmad Alauddin
Dibintangi oleh
Anzalna Nasir
Hafizul Kamal
Nas-T
Shera Aiyob
Lagu pembukaan"Cinta Tak Terbias" nyanyian Aepul Roza
Lagu penutup"Cinta Tak Terbias" nyanyian Aepul Roza
Negara asalMalaysia
BahasaMelayu
Bilangan musim1
Bilangan episod25 (Senarai episod)
Penerbitan
Penerbit eksekutifJalena Rejab
PenerbitZiela Jalil
Megat Junid Megat Ayob
Tempoh siaran30 minit
Syarikat pengedaran
Pena Creative Sdn Bhd
Penyiaran
Saluran asalAstro Prima
Astro Maya HD
Julung kali ditayangkan di
 Malaysia

Sinopsis sunting

Nysa dan Farish merupakan adik dan abang angkat ketika belajar di universiti. Cinta Nysa pernah ditolak Farish. Bagi Farish pula,dia cuba menidakkan saat bahagia di samping Nysa. Ini semua kerana cintanya pada Sara Lilyana.

Namun,mereka disatukan atas ikatan yang ditentukan orang tua mereka.Sukar untuk Nysa menerima Farish.Dia tidak mahu melalui rasa sakit bila cintanya ditolak Akan tetapi,layanan Farish yang mesra di awal pertunangan membuatkan Nysa berubah fikiran.

Kesibukan Farish dan keputusan menundakan perkahwinan mereka membuatkan Nysa merasakan Farish masih memerlukan masa untuk menjadi ketua keluarga. Dia memohon pada Farish supaya tidak hadir pada majlis nikah nanti.Namun,mereka tetap disatukan.

Sakitnya hati Nysa bila Farish membuat pengakuan yang dia menganggap Nysa hanya sebagai adiknya sahaja.Nysa tetap cuba membahagiakan Farish dengan mencari wanita yang Farish sayang iaitu Lily.Nysa terpaksa melepaskan Farish pada Lily.Walaupun Nysa mahu satukan Lily dan Farish,sebenarnya dalam hati Farish hanya ada Nysa seorang.Lily telah lama dilupakan. Farish yang bengang dengan keputusan Nysa,mahu Nysa yang menguruskan perkahwinannya dengan Lily.Apakah berlaku seterusnya?

Pelakon sunting

Pelakon utama sunting

Pelakon pembantu sunting