TV3: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexander Iskandar (bincang | sumb.)
Baris 48:
 
==Ciri-ciri==
Semenjak pelancarannya, TV3 telah mendahului stesen televisyen lain di Malaysia dan telah dua kali menjangkau 41% bahagian penonton ([[12 Januari]] - 18, '''''[[Januari 2003]]''''' dan [[29 Jun]] - [[5 Julai]], [[2003]]), peratusan penonton tertinggi pernah dicapai oleh sebuah stesen televisyen Malaysia. Dari segi pendapatan pengiklanan, syarikat mengekalkan kedudukan kepimpinannya dan berterusan menghasilkan pertumbuhan hasil yang kukuh daripada iklan-iklan. TV3 terus meningkatkan perkakasnya untuk pengeluaran dan transmisi, dan kakitangannya menerima latihan dan pendedahan berterusan dalam penerbitan televisyen. Ini membolehkan TV3 untuk kekal sebagai penyiar '''''komersial''''' persendirian yang terkemuka.
Dengan pemulihan ekonomi Malaysia, telah terdapat satu permintaan yang seiring untuk program tempatan, termasuk berita, hal ehwal semasa, majalah-majalah, perbincangan, sukan, dokumentari, drama atau filem. Dengan satu asas yang kukuh pengeluar [[televisyen]] telah merevolusikan pengeluaran kandungan tempatan untuk tahap mengkagumkan dalam industri siaran.
Baris 56:
TV3 kini bersiaran dalam UHF (Frekuensi Ultra Tinggi), tetapi ia juga boleh didapati di Lembah Kelang dalam VHF (Frekuensi Lebih Tinggi) gelombang ke-III Saluran 12. Di Lembah Kelang, saluran UHFnya ialah 29.
 
TV3 juga boleh didapati di [[Astro (televisyen satelit)|Astro]] [[UniFi]] dan [[ABNxcess]] saluran 103..
 
== Rancangan ==