Shahida Azad Jamaludin: Perbezaan antara semakan

Penyiar Malaysia
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox actor | bgcolour = | name = Shahida Azad Jamaludin | image = Shahida_Azad_Jamaludin.png | imagesize = 200px | caption = Buletin Utama 24 March 2009 …'
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 11:37, 17 Mei 2009

Shahida Azad penyampai berita dan penolong produser di Malaysia. Beliau adalah salah seorang penyampai "latihan" untuk Buletin Utama dan rancangan berita lain di TV3. Shai memasuki TV3 pada tahun 2007 dan sebelum itu pernah menyampaikan program berita seperti Berita Terkini, Buletin Pagi dan Buletin 1.30. Sebelum TV3, beliau pernah menyampaikan program berita 8TV yang juga anak syarikat Kumpulan Media Prima Berhad. Beliau juga pernah bekerja bersama kumpulan produksi untuk mengendalikan Anugerah Industri Muzik (AIM) dan menjadi penolong produksi untuk What Women Want (siri TV). Shai merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda dalam bidang komunikasi dari UITM. Selain penyampai berita, beliau juga bertugas sebagai Eksekutif Jenama dengan Network Media Portal iaitu anak syarikat Kumpulan Media Prima Berhad.

Shahida Azad Jamaludin
Buletin Utama 24 March 2009
Kelahiran
Shahida Azad binti Datuk Jamaluddin Khalid

27 tahun

Kehidupan peribadi

Shai anak kepada Datuk Jamaluddin Khalid dan Datin Posiah Abu Bakar. Kakaknya Syahira Azad dan abang Shahrul Azad (berkahwin dengan Tengku Afissa Tengku Asmara)





Sources