Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana

Guru Besar

Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana
Lokasi
Puchong, Sepang, Selangor
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah Kebangsaan, Sekolah kerajaan
MotoTekun Progresif Produktif
Nombor sekolah0196752004
Kod sekolahBBA9224
Pengerusi PIBGTuan Haji Khairul Azhar bin Mohd. Suffian
Guru besarPn. Rohaidah Bt Mohd. Ali
GPK Pentadbiran dan AkademikPn. Siti Habsah binti Ahmad
Penolong Kanan Hal Ehwal MuridPn. Jamilah binti Ariffin
Penolong Kanan KokurikulumTn. Haji Ahmad Fuadi bin Sarham
Faks0383119234
Laman sesawang

Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana atau nama ringkasnya SK Taman Putra Perdana, merupakan sebuah Sekolah Kebangsaan yang terletak di Jalan Putra Perdana 3B, Taman Putra Perdana, 41730 Puchong. Walaupun sekolah ini menggunakan alamat Puchong (daerah Petaling) namun sebenarnya ia terletak dalam daerah Sepang dan di bawah pentadbiran Pejabat Pendidikan daerah Sepang.

Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana memiliki 1347 pelajar lelaki dan 1218 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 2565 orang. Ia mempunyai seramai 126 orang guru.2009

Sejarah sunting

Pencapaian sunting

Sekolah ini menjadi penanda aras pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) di peringkat kebangsaan. Ia kerap dikunjungi dan dilawati dari pelbagai peringkat dan organisasi. Lawatan yang diterima tidak terhad kepada sekolah-sekolah sahaja malah dari Pejabat Pendidikan daerah, Jabatan Pendidikan Negeri, pegawai-pegawai di Kementerian Pendidikan Malaysia malah turut dikunjungi oleh Timbalan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia, Dato' Dr. Khair bin Yusof. Klik di sini untuk melihat laporan berkaitan di blog sekolah. Selain itu sekolah juga mendapat liputan media massa, antaranya ialah:

  1. Rancangan Dialog terbitan RTM
  2. The Star - Beyond chalk and board
  3. Metro - Tiada isu pilih kasih

Selain daripada terkenal dengan PBS, sekolah ini juga menjadi penanda aras daripada segi pelaksanaan ICT di sekolah. Kerap dilawati pengunjung termasuk dari luar negara. Klik di sini untuk melihat laporan di blog sekolah.

Alamat sunting

Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana
Jln Putra Perdana 3B, Taman Putra Perdana
Selangor,   Malaysia
Telefon: 03 -8311 9204
Faksimili:03 - 8311 9234

Pautan luar sunting