Mango TV

(Dilencongkan dari TV Mangga)

Mango TV (Televisyen Mangga) ialah platform video Internet dari Stesen Radio dan Televisyen Hunan . Ia ditubuhkan pada tahun 2014 dan sebelumnya dikenali sebagai media baharu TV Satelit Hunan -Golden Eagle Network. Ia memfokuskan pada siri TV untuk penonton yang paling banyak ditonton. Pengunjung boleh menonton sebahagian besar siri TV dan rancangan Hunan di sini. Televisyen Mangga juga menyiarkan beberapa drama web untuk kali pertamanya, dan secara eksklusif menyiarkan beberapa rancangan pelbagai . Menurut laporan Node Finance di Media Titanium [1], Televisyen Mangga ialah satu diantara daripada empat platform audio-visual dengan bahagian pasaran terbesar di China pada tahun 2019 (tiga yang lain adalah: Youku, Tencent Video, dan iQiyi ). Pada masa yang sama, Televisyen Mangga juga merupakan pengendali sub-platform peringkat kedua penyiaran dan kawalan bersepadu IPTV di Wilayah Hunan. Ia diterima oleh Pentadbiran Radio, Filem dan Televisyen Negeri pada bulan Februari 2017 dan mengeluarkan Lesen rasmi tingkat wilayah kepada penyiaran dan kawalan IPTV. Kekuatan utamanya jatuh cinta dengan Syarikat China Telecom Hunan dan CCTV. Media bersama-sama mencipta Hunan IPTV, perniagaan jenama streaming Internet utama terbesar di Wilayah Hunan.

Hunan Happy Sunshine Interactive Entertainment Media Co., Ltd.
湖南快乐阳光互动娱乐传媒有限公司
Jenis/bentuk sahsyarikat liabiliti terhad
Industrimedia baharu、Hiburan Video
Ditubuhkan26 Mei 2006; 17 tahun yang lalu (2006-05-26)
PengasasZhang Ruobo (Cina: 张若波)
Ibu pejabatRepublik Rakyat China Wilayah Henan, Bandar Changsha, Golden Eagle Film and Television Cultural City Hunan International Convention and Exhibition Center West Annex, Sayap utara1U, 2U
, 金鹰影视文化城湖南国际会展中心西附楼,北楼1U、2U
Kawasan perkhidmatanDunia
Tokoh pentingPengerusi: Zhang Yong
Presiden: Cai Huaijun
Wakil Presiden (8): Zheng Huaping, Liang Deping, Liu Chenliang, Yang Xiqing, Zhou Shan, Fang Fei, Zhang Zhihong, Luo Zejun
Presiden Pembantu: Wu Mengzhi
董事长:张勇
总裁:蔡怀军
副总裁(8):郑华平、梁德平、刘琛良、杨喜卿、周山、方菲、张志红、罗泽军
总裁助理:吴梦知
Keluaran芒果TV (TV Mangga)
芒果互联-{}-网电视 (Mangga Internet - {} - TV Bersih)
湖南IPTV (IPTV Henan)
芒果TV国际 (Televisyen Mangga Antarabangsa)
小芒电商 (E-dagang Xiaomang)
PerkhidmatanPerkhidmatan komunikasi audiovisual internet、Penghasilan Tayangan Filem dan Ragam、Broker artis, dll.
Syarikat indukMango Super Media Co., Ltd.
Tapak webcorp.mgtv.com
Facebook: hntvchina Twitter: hunantvchina Instagram: mgtv Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini
芒果TV
Televisyen Mangga
Fail:Mango TV logo.svg
Tangkap layar
Maklumat umum
URLwww.mgtv.com
JenisLaman perkongsian video Cina: 视频网站; Cina: 影片分享網站
Tersedia dalamBahasa Cina ringkas
Bahasa Inggeris
Bahasa Thai
Bahasa Malaysia
Bahasa Vietnam
Bahasa Indonesia
Ditubuhkan2006 Edit the value on Wikidata
Pengurusan dan pentadbiran
Pemilik芒果超媒Hunan Happy Sunshine Interactive Entertainment Media Co., Ltd.
PengasasZhang Ruobo (Cina: 张若波)
Syarikat indukHunan Broadcasting System (en) Terjemah Edit the value on Wikidata
Kandungan dan sokongan
IndustriMedia baru Edit the value on Wikidata
KomersialYa
PendaftaranSelektiviti
Dilancarkan pada2008; 16 tahun yang lalu (2008)(Versi lama adalah platform siaran langsung TV di bawah Golden Eagle. Nama sebelumnya adalah "Golden Eagle TV")
20 April 2014; 10 tahun yang lalu (2014-04-20)(Versi baharu, diubah menjadi platform video streaming nasional)
18 Mac 2018; 6 tahun yang lalu (2018-03-18)(APP Antarabangsa)
Status terkinidalam talian
Perangkaan
Kedudukan AlexaPertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu7723
Republik Rakyat China683
Lokasi
Ibu pejabatRepublik Rakyat China Edit the value on Wikidata
Pautan luar berkaitan
Pautan lainFacebook: hntvchina Twitter: hunantvchina Instagram: mgtv Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Pada Tarikh 16 Mac 2018, APP (MangoTV) sebagai Televisyen Mangga versi antarabangsa dilancarkan untuk pengguna global untuk menonton drama dan rancangan televisyen dan rancangannya.

Ciri operasi sunting

Perlindungan dan pengedaran hak cipta sunting

Selain menonton TV, TV Satelit Hunan juga telah mengembangkan platform tontonan dalam talian-Televisyen Mangga, tetapi tidak semua program dapat dilihat pada ini, dan lebih banyak lagi menjual rancangan dan drama ke laman web audio-visual . Pada masa awal, TV Satelit Hunan menjual program ke sejumlah laman web audio visual berdasarkan prinsip "keuntungan kecil tetapi penjualan lebih cepat", tetapi sejak 2014, beberapa program berpandangan tinggi dan berpengaruh telah dijual secara eksklusif ke audio-visual lain laman web. Pada tahun 2014, TV Satelit Hunan telah merancang untuk menaik taraf Golden Eagle Network yang asli dari laman web maklumat umum ke platform penyiaran audio-visual seperti YouTube dan Youku, dan juga menamakannya Televisyen Mangga. Kemudian, kerana peluncuran "Bunga dan Pemuda" Pada platform ini, kesan klik-tayang melebihi jangkaan, sehingga rancangan itu dikemukakan. Saat ini, seluruh sistem sedang diperbaiki. Namun, kebanyakan pengguna menuduh TV Satelit Hunan membuat keputusan yang terburu-buru, menuduh Televisyen Mangga bersikap ambisius tetapi mengabaikan kepentingan penonton.tidak ideal. Pada masa ini, TV Satelit Hunan telah mengumumkan bahwa di masa depan, semua program hiburan yang dihasilkan oleh anak syarikatnya akan disiarkan di Televisyen Mangga, dan hak cipta program tersebut tidak lagi akan dieksport ke laman web audio-visual untuk disiarkan. Namun, apabila asas pengguna Televisyen Mangga stabil, TV Satelit Hunan mula melonggarkan kebijakan penyiaran eksklusifnya. Pada suku keempat 2016, hak audio dan video dalam talian "Real Men" musim kedua menetap di Tencent Video. Ini adalah implementasi TV Satelit Hunan "Televisyen Mangga pada tahun 2014". Ini adalah kali pertama sejak strategi "Solo Broadcast" untuk melanggar sekatan hak cipta dan bekerjasama dengan platform luaran untuk kali pertama. [2] [3] [4]

APP rasmi TV satelit "Hula (Siapa Sekarang)" dilancarkan pada tahun 2013 untuk memudahkan penonton memahami perincian program dan trend program, dan kemudian dilancarkan di luar talian pada tahun 2015. Dan sejak tahun 2014, Televisyen Mangga bersama-sama mengembangkan kotak TV "Mango Hi Q" dengan Syarikat Hai Hai Meidi, dan menggabungkan sumber Televisyen Mangga berkualiti tinggi dengan tetap (versi TV disebut "Mango Internet TV") dengan optimum dan lancar konfigurasi. Disukai oleh penonton (tetapi tidak akan dihasilkan lagi pada tahun 2018).

Pada Tarikh 22 Februari 2017, Televisyen Mangga menghasilkan TV pintar iaitu "Love Mango TV"; pada bulan Julai 2018, ia secara bebas mengembangkan sistem operasi pintar TV "Milk OS" dan menghasilkan set-top box "Milk Box" OTT, terutamanya untuk penonton di luar Wilayah Hunan. Bagi penonton di Wilayah Hunan, Televisyen Mangga telah bekerjasama dengan Syarikat Telecom Hunan China dan Ai Shang TV Media Co., Ltd. untuk mewujudkan perkhidmatan "Hunan IPTV Telecom New TV". Pengguna hanya perlu memohon pemasangan telekomunikasi jalur lebar dan nikmati faedahnya. Anggota IPTV On-demand juga merangkumi sumber dari seluruh rangkaian Televisyen Mangga, dan Hunan Mobile Mobaihe dan Hunan Unicom Wojia TV juga menikmati sumber yang disediakan oleh platform kawalan penyiaran IPTV bersepadu Hunan Radio dan Televisyen Mango TV; kebanyakan wilayah di negara tersebut City, China Mobile Mobai dan siri TV Masa Depan juga akan memiliki sumber permintaan atas seluruh rangkaian Televisyen Mangga.

Perkhidmatan siaran web sunting

TV Satelit Hunan menganggapnya melindungi hak cipta program itu sendiri dan telah menangguhkan penyiaran web dari bulan Julai 2012, sementara saluran darat dan digital lain dari Hunan Broadcasting & Television akan terus disiarkan dalam talian seperti biasa. [5] Namun, semasa "Fast Boy" pada tahun 2013, siaran langsung disambung semula, dan pada masa yang sama, ia bekerjasama dengan YY untuk membiarkan penonton tonton dinamika pemain. Oleh kerana Pentadbiran Radio, Filem dan Televisyen Negeri menetapkan bahawa siaran TV langsung mesti ditangguhkan, sebelum berakhirnya program Final Nasional "Fast Boy", YY Live akan mengumumkan terlebih dahulu dinamika pemain yang tersingkir dalam setiap permainan. Bermula dari konsert Malam Tahun Baharu 2014, pada dasarnya tidak akan ada siaran web yang dibenarkan secara rasmi untuk setiap pertunjukan berikutnya. Setakat ini, Televisyen Mangga belum menyediakan siaran langsung TV Satelit Hunan (kecuali akses eksklusif percuma ke program penting semasa). Walau bagaimanapun, beberapa aplikasi TV langsung (untuk telefon bimbit atau TV pintar atau kotak) melalui siaran langsung HDP, rumah TV, 91 menonton TV, video Migu dan perisian lain (dan aplikasi yang diedarkan oleh rangkaian radio dan televisyen tempatan), dan ada yang memerlukan tetap tempatan IP atau kad CA tempatan yang mengikat yang disambungkan ke WiFi tetap) dapat menonton sumber siaran langsung TV Satelit Hunan, tetapi Pentadbiran Radio, Filem dan Televisyen Negeri dan Kementerian Perindustrian dan Teknologi Maklumat didefinisikan sebagai tidak sah.

TV Satelit Hunan akan dimulakan dengan konsert Malam Tahun Baharu 2015. Untuk setiap siaran langsung rancangan malam itu, Televisyen Mangga akan menyediakan banyak stesen siaran langsung di Internet untuk penonton dalam talian untuk mengikuti dinamika program dalam masa nyata.

Dan mula pada malam tahun baharu 2016, Televisyen Mangga akan menyekat siaran langsung saluran Hunan Broadcasting Television semasa Gala Festival Musim Bunga. Kecuali saluran yang tidak menyiarkan Gala, ia akan diliputi dengan video promosi berulang. Pada awal Festival Musim Bunga pada tahun 2017, Televisyen Ekonomi Hunan, saluran drama TV, dan lain-lain melibatkan siaran panas drama TV yang tidak ada di bintang [note 1], selama itu isyarat saluran langsung Televisyen Mangga akan menjadi digantikan oleh isyarat langsung Channel Antarabangsa Hunan (versi wilayah). (Hanya kawasan di Wilayah Hunan yang menjadi sumber siaran langsung seperti biasa) [note 2] .

Bermula pada musim kedua "All Members Accelerating" pada tahun 2016, Televisyen Mangga akan menyediakan siaran web langsung semasa jam tayangan rancangan TV Satelit Hunan, tetapi ahli diminta untuk menontonnya. Pada masa ini, hanya pada hari Jumaat, Sabtu, dan Ahad , pada jam 20:00-24:00 dengan Pelbagai rancangan dibuka untuk ahli, dan siaran langsung secara berskala besar pada festival khas juga akan dibuka untuk ahli, kadang-kadang secara percuma. Pada jam 19:30 pada Tarikh 31 Disember 2016, pada TV Satelit Hunan, konsert Tahun Baru tidak dibenarkan disiarkan secara langsung di TV kerana kehilangan lesen siaran langsung pada hari itu. Buat kali pertama, Televisyen Mangga mengadopsi strategi "latar belakang rangkaian pertama" untuk ahli membuka siaran langsung terlebih dahulu. Semasa suku keempat "Suara Baharu China" pada Tarikh 2 Julai 2016, Televisyen Mangga untuk sementara waktu membuang siaran web Golden Eagle Cartoon dan menjadikannya percuma untuk ahli. Ini merupakan saluran lain selepas laman web rasmi TV Satelit Hunan ditutup untuk siaran langsung Tetapi siaran web disambung semula pada bulan Oktober. Bermula pada bulan Februari 2018, Televisyen Mangga membatalkan semua siaran web rancangan TV Satelit Hunan yang tidak eksklusif [note 3], dan hanya akan diminta berdasarkan rancangan itu sahaja, hanya tinggal rancangan variasi musiman eksklusif dan keadaan normal. pesta malam besar. Pada bulan Jun 2020, disebabkan oleh tunggakan yang teruk dari Jabatan Pengurusan Program Audiovisual Jaringan Pentadbiran Radio, Filem dan Televisyen Negeri, Televisyen Mangga memutuskan untuk mengatur beberapa rancangan buatan sendiri yang pada awalnya dijadualkan akan dilancarkan mulai akhir Mei hingga awal bulan Jun untuk disiarkan di saluran darat Radio dan Televisyen Hunan sebelum Televisyen Mangga. Siaran web semua saluran terestrial dan saluran berbayar digital dikeluarkan secara serentak dari rak, dan hanya Happy Go, Golden Eagle Cartoon, Golden Eagle Documentary and saluran antarabangsa dikekalkan.

Pergi ke "TV Satelit Hunan" sunting

Walaupun Televisyen Mangga telah bergerak ke arah pengembangan bebas pengendali video Internet, kerana program TV Satelit Hunan akan tetap diminati di Televisyen Mangga, masih akan ada orang yang tidak tahu harus berkata apa, memikirkan bahawa "Televisyen Mangga" ialah bersamaan dengan "TV Satelit Hunan." Sebenarnya, sejak 2014, Televisyen Mangga tidak lagi memenuhi definisi "Platform Media Baharu TV Satelit Hunan". Sumber hak cipta juga merangkumi siri TV dan pelbagai rancangan CCTV dan TV satelit lain, dan rangkaian komprehensif Televisyen Mangga yang dihasilkan sendiri platform TV transmisi telah diperbaiki., juga dijual secara berasingan ke saluran satelit lain di luar TV Satelit Hunan, misalnya, " Wanita Kegemaran Saya " yang ditayangkan perdana di TV Naga.

pertikaian sunting

Pelakonnya membuat masalah di stesen kereta api berkelajuan tinggi sunting

Pada Tarikh 2 September 2019, seorang pelajar kolej 2017 yang mengambil jurusan prestasi di Universiti Seni Nanjing, Liu Lu, seorang aktris yang dikontrak di bawah Televisyen Mangga pada masa itu, sedang bersiap untuk menaiki kereta api berkelajuan tinggi. Dia dihentikan oleh pemeriksa keselamatan di Stesen Yichang Timur kerana dia membawa tangki gas termampat yang mudah terbakar. Liu Lu tidak berpuas hati dengannya. Mengangkat stesen kereta api berkelajuan tinggi, dan memberitahu pramugari dalam proses "Saya adalah orang awam", "Kasut 5000 yuan saya tidak tahan dengan kaki saya", "Anda sudah selesai "dan komen lain, tetapi ditahan oleh tahanan pentadbiran selama 5 hari, dan kemudian video tersebut dilaporkan. Ia diperkenalkan kepada Weibo pada 17 September, dan didedahkan oleh netizen bahawa ia adalah pelakon Liu Lu. Pada 18 September, Televisyen Mangga mengeluarkan pengumuman yang mengumumkan penamatan kontrak Liu Lu. Walaupun drama web "<i>Three Thousand Crows</i>" yang difilemkannya dalam tempoh kontrak ditayangkan secara rasmi pada tahun 2020, kerana Liu Lu telah menamatkan kontrak dengan Televisyen Mangga, pasukan produksi melakukan proses pasca pemprosesan AI, dan wajah Liu Lu pada awalnya terpengaruh oleh wanita yang lain. Wajah pelakon Zhang Dingding ditutup. [6] [7] Selain itu, drama web "Time Is Sweet With You", yang pernah dimainkannya, juga digantikan oleh wajah pelakon Lin Xinyi dengan cara yang serupa.

Ragam menunjukkan penggunaan drone secara haram sunting

Pada Tarikh 25 Disember 2019, semasa penggambaran rancangan Televisyen Mangga "<i>Little Chase</i> " di Indonesia, penggunaan drone secara haram untuk penggambaran mengakibatkan pemulangan 7 orang kakitangan. Keesokan harinya, Televisyen Mangga mengeluarkan pernyataan permintaan maaf.

Disyaki memboikot Krismas sunting

Pada Tarikh 24 Disember 2020, ketika rancangan variety Televisyen Mangga "Star Detective Season 6" disiarkan, hampir semua hiasan Krismas dalam rancangan itu kabur, tetapi beberapa pita Krismas dan hiasan hadiah Krismas tidak terjejas. Beberapa topi Krismas dan aksesori rambut yang pada mulanya dipakai di kepala ditutup dengan corak animasi. Sebagai tambahan kepada artis yang tampil, latar belakang program juga tampak kabur, yang memicu perbincangan hangat di kalangan netizen. Mereka mempersoalkan bahawa kumpulan program itu menentang Hari Krismas dan menyebabkan latihan itu "terlalu kasar", yang mempengaruhi persepsi dan pemikiran secara serius bahawa stesen TV terlalu banyak membetulkan [8] [9] [10] .

Siri TV / siri web (siaran pertama) sunting

Tidak disenaraikan dalam penyegerakan siaran pertama bintang seperti (TV Satelit Hunan)

2014年
2015年
2016年
2017年
2018年
2019年
2020年
2021年

Rancangan pelbagai (siaran pertama) sunting

2015年
2016年
2017年
2018年
2019年
2020年
2021年

Artis sunting

tugas aktif sunting

tuan rumah sunting

pelakon sunting

Lelaki
  • Qi Sijun Cina: 齊思鈞
  • Wanyan Luorong Cina: 完顏洛絨
  • Dai Yunfan Cina: 代云帆
  • Zhang Yiyang Cina: 張屹楊
  • Wang Zexuan Cina: 王澤軒
  • Xiao Ran Cina: 肖燃
  • Wang Xiwen Cina: 王熙文
  • Liu Youchang Cina: 劉宥暢
  • Yang Lin Cina: 楊霖
  • Chajie Cina: 查杰[note 4]
  • Shao Mingming Cina: 邵明明
  • Shi Kai Cina: 石凱

Wanita
  • Xu Xiaonuo Cina: 许晓诺
  • Luo Yutong Cina: 羅予彤
  • Lin Xinyi Cina: 林昕宜
  • Zhao Zhaoyi Cina: 趙昭儀
  • Zhao Tiange Cina: 趙甜鴿
  • Pan Yuetong Cina: 潘玥同
  • Ma Xiaoqin Cina: 馬小欽
  • Chen Shujun Cina: 陳姝君 [note 5]
  • Wu Chao Cina: 吳恙
  • Li Shaminzi Cina: 李莎旻子

Dibatalkan sunting

Lelaki
  • Chen Ziyou Cina: 陈子由
  • Pan Youcheng Cina: 潘宥诚

Wanita
  • Tu Zhiying Cina: 屠芷莹
  • Liu Lu Cina: 刘露
  • Zhang Yun Cina: 张芸

Anotasi sunting

  1. ^ 在2017年春节期间湖南经视全国首播《学生兵》,该剧在同年7月在广西、陕西两家卫视上星首播。
  2. ^ 但一些用户修改个人WiFi的DNS改为208.67.222.222、208.67.220.220、8.8.8.8、114.114.114.114的,则可以一切正常收看直播。
  3. ^ 实际上只是隐藏直播入口,在搜索框中输入节目名称后仍然可以收看对应节目的网络直播。
  4. ^ 与1CM领誉合作。
  5. ^ 与1CM领誉合作.

Lihat sunting

  1. ^ 节点财经. "中国在线视频行业研究:谁抢走了你的屏幕?". 钛媒体. Dicapai pada 2019-05-31.
  2. ^ "湖南卫视集中网络版权 芒果TV独播不分销". 新浪. 2014-05-09. Dicapai pada 2018-06-19.
  3. ^ "湖南衛視不再出售視頻版權 自制娛樂節目芒果TV獨播". 人民網. 2014-05-10. Diarkibkan daripada yang asal pada 2014-05-17. Dicapai pada 2018-06-19.
  4. ^ "《男子汉2》腾讯视频将播 杨幂当空军变学霸". 腾讯网. 2016-09-24. Dicapai pada 2018-06-19.
  5. ^ "湖南卫视为保收视掐断网络直播 各卫视跟进电视剧". 西陆网. 2014-09-21. Dicapai pada 2018-06-19.
  6. ^ "【三千鴉殺】「AI換臉」演員五官浮在臉上 網友嚇死:好恐怖!". 香港01. 2020-03-22. Diarkibkan daripada yang asal pada 2020-03-22. Dicapai pada 2020-03-22. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  7. ^ "中國女星大鬧遭換角 戲份曝光嚇壞眾人「恐怖片嗎」". 自由時報. 2020-03-21. Diarkibkan daripada yang asal pada 2020-03-22. Dicapai pada 2020-03-22. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  8. ^ 張, David. "综艺节目圣诞树打马赛克 中国网民批评矫枉过正". 马来西亚诗华日报新闻网 (dalam bahasa Cina). Dicapai pada 2020-12-26.
  9. ^ 民間全民電視公司 (2020-12-26). "快新聞/中國又抵制耶誕節? 綜藝節目耶誕樹、耶誕帽全被「打碼」網友傻眼". 民視新聞網 (dalam bahasa Cina). Dicapai pada 2020-12-26.
  10. ^ "《明星大侦探》背景遭虚化 圣诞装饰遭打码". www.sinchew.com.my. Dicapai pada 2020-12-26.

pautan luaran sunting