B.A.R.I.S.T.A : Misi Terpaling Sulit

B.A.R.I.S.T.A : Misi Terpaling Sulit’ terbitan Arie Zaharie Productions akan ditayangkan bermula 24 Ogos 2023, setiap Khamis jam 11.00 malam secara eksklusif melalui saluran Astro Ria (104) serta turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.[1]

B.A.R.I.S.T.A : Misi Terpaling Sulit
GenreDrama komedi
Ditulis olehSham Hashim
PengarahNorhanisham Muhammad
Dibintangi oleh
Sheryy Al Hadad

Kamal Adli Nadia Brian Emelda Rosemila Khir Rahman Luqman Hafidz Mek Yun Zarul Husin Arie Zaharie

Aziz M Osman
Negara asalMalaysia
Bilangan musim1
Bilangan siri1
Bilangan episod10
Penyiaran
Saluran asalAstro Gempak
StatusBerlangsung

Sipnosis sunting

Badan Anti Radical Insurgent Teroris Andorsia atau dikenali sebagai B.A.R.I.S.T.A ialah sebuah agensi perisikan Andorsia, sebuah negara Komanwel fiksyen yang sering terlibat dengan misi-misi perisikan, anti-pengganas dan penyiasatan antarabangsa.

Ketika menjalani sebuah misi untuk menghapuskan KURAP (Kumpulan Radikal Pemisah Andorsia Selatan) yang ingin mengancam Andorsia, Ejen K telah diculik oleh sekumpulan pengganas yang ingin mengecam agensi perisikan mereka.

Untuk menyelamatkan Ejen K, Ejen M yang dikenali sebagai legend spy dan Ejen Gee, seorang penganalisis IT yang nerd dipilih untuk menyelesaikan penyiasatan sulit ini. Namun dalam menyelesaikan misi ini, mereka menemui konspirasi lain yang lebih mengejutkan. Ejen K dituduh sengaja ditangkap kerana mahu belot pada agensi mereka.

Pelakon sunting

Episod sunting

Senarai episod sunting

Musim 1 (2023) sunting

Episod Tajuk Tarikh Rangkaian
1 24 Ogos 2023 Astro Ria
2 Kapten Hali 31 Ogos 2023
3 Misi Rahsia 7 September 2023
4
5
6
7
8
9
10

Rujukan sunting

  1. ^ "B.A.R.I.S.T.A". aimanabdullah.com.