"Azimat Cinta" ialah single keempat dari album Siti Nurhaliza, Safa.[1] Lagu ini digubah oleh Adnan Abu Hassan bersama Hazida sebagai penulis liriknya.

"Azimat Cinta"
Single oleh Siti Nurhaliza
daripada album Safa
Dilancarkan pada15 September 2001
GenrePop
Panjang4:57
SyarikatSuria Records
PenulisAdnan Abu Hassan, Hazida
Kronologi single Siti Nurhaliza
""Bicara Manis Menghiris Kalbu"
(2000)"
"Azimat Cinta" ""Indah Percintaan"
(2001)
Siti Nurhaliza - Azimat Cinta (muzik video) di YouTube

"

sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Lagu ini telah dipilih sebagai Ost Drama Terbitan Zeel Production Di Tv3 iaitu Tak Sempurna Mencintaimu lakonan Intan Najuwa & Redza Rosli ,lagu ini turut pernah dinyanyikan oleh Siti beberapa kali dalam Konsert beliau contohnya pada Konsert Mega Siti Nurhaliza di Stadium Putera Bukit Jalil Pada 30 Jun 2001,dan Konsert Di Indonesia , Muzik Video Lagu Ini turut menjalankan penggambaran di kampung Siti sendiri iaitu di Kuala Lipis yang menjadi persoalan peminat kerana kualiti muzik video sangat cantik dan mengikuti perkembangan Muzik semasa pada waktu itu yang menjadikan peminat menganggap Muzik Video itu dirakamkan di Indonesia seperti lagu Percayalah yang menjalankan penggambaran di Indonesia yang mana pengarahnya ialah pengarah terkenal Indonesia yang pernah menjadi pengarah dalam Muzik Video Ratu Rock Indonesia iaitu Nike Ardilla dalam lagu Sandiwara Cinta yang mana pengarahnya ialah Rizal Mantovani ,Siti juga sudah menjelaskan perkara yang menjadi persoalan peminat di Konsert beliau pada tahun 2001 mengenai lokasi penggambaran muzik video lagu Azimat Cinta ini.

Format runut sunting

No.TajukMasa
1."Azimat Cinta"4:57


Rujukan sunting

  1. ^ Safa album terbaru Siti Nurhaliza Diarkibkan 2018-01-08 di Wayback Machine Utusan Malaysia. 5 Januari 2001. Dicapai pada 7 Januari 2014.