Cik Ayu Mee Sanggul

Cik Ayu Mee Sanggul ialah sebuah siri drama televisyen melayu tahun 2021 arahan Idora Abdul Rahman. Dibintangi oleh Amelia Henderson, Aqasha dan Shiqin Kamal. Siri drama ini memulakan tayangan perdana di Slot MegaDrama, Astro Ria bermula 27 Julai 2021 menggantikan Love Elsa. [1]

Cik Ayu Mee Sanggul
Genre
Ditulis oleh
  • Nieza Nahar
Pengarah
Dibintangi oleh
Lagu pembukaanJodoh - Radityo & Neeta
Lagu penutupJodoh - Radityo & Neeta
Negara asalMalaysia
BahasaMelayu
Bilangan episod16
Penerbitan
Penerbit eksekutifJulia Juhasu
Penerbit
Tempoh siaran41–43 minit
Syarikat penerbitan
Suhan Movies & Trading
Penyiaran
Saluran asalAstro Ria (Slot MegaDrama)
Format gambar1080i (HDTV)
Format audioDolby Digital Plus
Siaran asal27 Julai 2021 – 23 Ogos 2021
Kronologi
MengikutiLove Elsa
Diikuti olehHawa (drama)

Sinopsis sunting

Mengisahkan pengorbanan seorang balu muda yang menikahi seorang duda tanpa ikatan cinta demi menjadi ‘ibu segera’ kepada Uwais, anak duda tersebut. Ayu adalah pengusaha Mee Sanggul yang berjaya di Kota KL. Perkenalan dan hubungan rapatnya dengan Uwais serta Nek Wan ditentang oleh Akhtar apabila mendapat tahu Ayu adalah isteri kepada Arwah Tuan Baharom yang mewarisi segala hartanya. Akhtar skeptikal terhadap status janda Ayu kerana pengalaman pahitnya bersama bekas isterinya. Uwais pula masih kecil dan memerlukan perhatian seorang ibu. Ayu berkorban dan membuat keputusan untuk meminang Akhtar sendiri. Ayu juga didekati lelaki-lelaki lain dalam hidupnya yang sentiasa menjadi penghalang kisah cintanya.

Villa Kekasih gelap Daniel mereka terpaksa duduk di rumah sendiri kerana vila terpisah dengan anaknya dan anak nya terpaksa sakit apabila ibu nya tiada dekat dengan dia villa membuat kekasih baru dia membuat dia cemburu dan villa tidak mahu uwais cemburu kerana dia tidak mahu ibu baru dia masih mahu ibu lama sampai uwais sampai memikirkan tentang ibu nya dia dapat merasakan ibu bergaduh dengan Ayah nya.

Pelakon sunting

Runut Bunyi sunting

Rujukan sunting

  1. ^ Cik Ayu Mee Sanggul. MyInfoTaip.com. Dicapai 27 Julai 2021.