Selamat datang ke Wikipedia, Bolu123!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 334,506 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya CyberTroopers, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
    Pengenalan kepada Wikipedia
    Lima tonggak Wikipedia
    Tutorial suntingan
    Bagaimana menyunting halaman
    Manual gaya penulisan
    Asas-asas Kod Wiki
    Bagaimana mencipta artikel
    Laman bantuan
    Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
    Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
    Digalakkan beranggapan niat baik
    Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
    Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
    Jangan melaku musnah
    Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
    Meja bantuan
atau:
    Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
      Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
    Membantu menyumbang pada artikel
           
    Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
    Membantu mencipta templat baru
    Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang   pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, CyberTroopers

Dunia seni sunting

Dunia seni terdiri daripada semua orang yang terlibat dalam produksi, pentauliahan, persembahan, pelestarian, promosi, rakaman, kritikan, pembelian dan penjualan seni rupa, Diakui bahawa terdapat banyak dunia seni yang ditakrifkan berdasarkan lokasi dan definisi seni alternatif. Sebilangan orang mungkin menggunakan dunia seni tunggal untuk merujuk hanya pada tahap seni global yang elit. Dunia seni terus berubah sebagai tindak balas terhadap perubahan sosial.

Nama depan sunting

Nama depan adalah sebahagian dari nama pribadi yang mengenal pasti seseorang, berpotensi dengan nama tengah juga dan membezakan orang itu dengan anggota kumpulan lain (biasanya keluarga atau klan) yang mempunyai nama keluarga, yang sama. Istilah penamaan merujuk kepada nama yang diberikan atau pada masa kelahiran, biasanya oleh ibu bapa yang baru lahir. Nama Kristian adalah nama pertama yang diberikan untuk Pembaptisan dalam adat Kristian.

Orang Indonesia sunting

Orang Indonesia adalah Warganegara atau Rakyat Indonesia, tanpa mengira latar belakang kaum, etnik atau Agama mereka. Terdapat lebih dari 600 e Etnik di Indonesia, menjadikannya negara kepulauan multikultural dengan kebelpagaian bahasa, budaya dan kepercayaan agama. Penduduk Indonesia menurut banci nasional 2010 adalah 237.64 juta, dan dianggarkan mencapai 255.4 juta pada tahun 2015. 51% tinggal di Pulau Jawa, pulau paling ramai penduduk di dunia. Kira-kira 95% Indonesia adalah orang asli Indonesia (sebelumnya diklasifikasikan sebagai "Orang Asli"), dengan mayoritas Orang Jawa dan 15% Orang Sunda, sementara 5% lainnya adalah orang Indonesia keturunan asing, seperti orang Cina Indonesia. Salah satu makanan pokok orang Indonesia adalah Tempe terbuat dari kacang kedelai yang ditapai, dibentuk menjadi blok yang kemudian dimasak untuk pelbagai hidangan, ini paling biasa di Indonesia Barat.

Nama depan sunting

Salam Bolu123. Saya mencadangkan rencana Nama depan dipindahkan ke "Nama pertama" mengikut terjemahan PRPM. Bolehkah saudara/saudari memindahkannya? - CyberTroopers bincang/sumbangan 17:08, 24 Disember 2020 (UTC)Balas

Alat muzik perkusi sunting

Juga, rencana yang sama dengan yang saudara/saudari ciptakan sebenarnya telah pun wujud iaitu alat perkusi. Saya rasa elok dilencongkan saudara yang anda tulis ke sana. Sekian. - CyberTroopers bincang/sumbangan 17:13, 24 Disember 2020 (UTC)Balas

Good. Thank you CyberTroopers. Godbless you Bolu123 (bincang) 19:47, 24 Disember 2020 (UTC)Balas