Buka menu utama

Suami Sebelah Rumah adalah drama bersiri komedi 2015.

Suami Sebelah Rumah
Ditulis olehRehal Nuharis
PengarahJinggo
Dibintangi oleh
Izzue Islam
Ayda Jebat
Nazrief Nazri
Zulin Aziz
Lagu pembukaanTidak Pernah Berjumpa nyanyian Forteen
Lagu penutupTidak Pernah Berjumpa nyanyian Forteen
Negara asal Malaysia
BahasaBahasa Malaysia
Penerbitan
PenerbitSheila Rusly
Tempoh siaranIsnin - Khamis, 6.30 petang (2015)
Selasa - Khamis, 6 petang (2016)
Syarikat penerbitan
(JS Pictures Sdn Bhd)
Penyiaran
Saluran asalTV3 Slot Iris
Siaran asal2 Mac 2015

SinopsisSunting

Eryna terpaksa melamar Amar untuk menjadi suaminya apabila tunangnya, Azlan tidak datang pada hari pernikahan mereka. Amar, yang ternyata mencintai Eryna dari kecil menerima permintaan Eryna dengan seikhlas hati. Tanpa pengetahuan ibu bapa masing-masing Eryna memaksa Amar untuk tinggal berasingan setelah mereka berpindah ke Kuala Lumpur. Amar akur dengan kehendak Eryna yang masih lagi belum bersedia untuk membuka pintu hati untuknya. Amar tekad untuk berusaha memikat hati Eryna dan cara terbaik ialah dengan menjadi suami sebelah rumah Eryna!

Kehadiran Amar menceriakan Iman dan Anis, teman serumah Eryna. Eryna sedaya upaya cuba merahsiakan tentang suaminya, yang kini tinggal bersebelahan dengannya. Keadaan menjadi kalut apabila teman serumah Eryna iaitu Anis jatuh hati dengan Amar. Walaupun Eryna pernah menyatakan yang dia tidak akan pernah suka atau jatuh cinta dengan Amar, kesungguhan Amar sedikit sebanyak berjaya mengetuk pintu hatinya namun dia cuba menafikan.

Kedatangan ibubapa masing-masing menimbulkan lagi huru-hara. Dalam kemelut, Azlan datang menganggu Eryna dan Amar hingga membuat huru hara menyatakan mereka melakukan maksiat. Begitu juga dengan kehadiran Doktor Wani di hospital yang tak jemu mencanang di hospital yang Doktor Amar tu dia yang punya.

Bagaimana reaksi Eryna apabila suaminya sendiri menjadi rebutan rakan-rakannya? Adakah Eryna masih lagi jual mahal dengan suami sebelah rumahnya itu?

PelakonSunting

RujukanSunting

: Slot Iris, Setiap Isnin - Khamis, 6:30 Petang
Sebelumnya Suami Sebelah Rumah Berikutnya
Yes Boss Tuan Rumah Pembantu Rumah