Cikgu Terpaling A!

Drama mini siri Cikgu Terpaling A! menemui penonton pada 22 April 2023 (raya pertama), bersiaran pada hari Sabtu hingga Jumaat, jam 10.30 malam menerusi saluran TV3 dan boleh juga tonton secara online di www.hotstar.com/my

Drama 7 episod yang dibawakan sepanjang Aidilfitri lalu merupakan terbitan syarikat produksi Orangetree Production Sdn. Bhd., diarahkan oleh pengarah yang tidak asing lagi Kyoll Hamzah dengan nukilan skrip bersama daripada Amin Shakib, Amar Amir dan Eja Lorena.

Cikgu Terpaling A!
PengarahKyoll Hamzah
Dibintangi oleh
Negara asalMalaysia
Bilangan episod7
Syarikat penerbitan
Orangetree Production
Penyiaran
Saluran asalTV3
Siaran asal22 April 2023

Sinopsis sunting

Ianya mengisahkan tentang Cikgu Wira (Izzue Islam) iaitu seorang orang guru di sekolah Sri Gemilang di sebuah kampung. Dia adalah guru cemerlang yang sering dinobatkan pelbagai anugerah dan gelaran yang terpuji di sekolah.

Cikgu Wira suka pada Cikgu Rose (Scha Elinnea) tetapi akan berasa panik apabila cuba untuk untuk mengajak Cikgu Rose keluar. Kehadiran Cikgu Johan (Zamarul Hisham) yang membuat Cikgu Wira berasa cemburu dan tergugat. Walaupun bersaing dalam dalam pelbagai aspek, mereka tetap bertanggungjawab dan tidak pernah mengabaikan isu dan masalah disiplin pelajar. Dalam persaingan sengit antara Cikgu Wira dan Johan ini, pelbagai kisah dan insiden lucu yang terjadi meriuhkan satu kampung Gemilang!

Pelakon sunting

Pelakon utama sunting

Pelakon pembantu sunting

Runut bunyi sunting

No. Tajuk Artis Masa
1. "Goyang" Da Unknown 03:02

Rujukan sunting

  1. ^Cikgu Terpaling A! myinfotaip
  2. ^Cikgu Terpaling A! aimanabdullah


Pautan luar sunting